måndag 30 mars 2015

Roliga nyheter!

Igår släpptes det senaste numret av Avmaskat - en digital sticktidning. Där fanns så mycket fint! Temat är nämligen Vintagevår och som ni förstår passar det mig alldeles särskilt bra...








































Modellen här ovan har jag designat, en vårkofta med inspiration av gamla tiders bäddjackor. Den heter April in Paris och är stickad i Engleuld från Manufakturen.

Kamilla Svanlund, som är en av de två driftiga tjejer som driver Avmaskat har designat en kofta i Hverdagsuld. Vera heter den - och vilken kofta sedan! Makalöst fin!! Så roligt att se "mitt" garn i en sådan design. Här är koftan stickad i färgerna "Lys Grön" och "Råhvid".



Som om inte detta vore nog, så har också självaste Susan Crawford bidragit med en design. Ett par underbara halvvantar i garnet Fenella, som jag ju också säljer i Manufakturen!



De andra modellerna är också vansinnigt fina - missa inte dem! Och fotografierna ligger skickliga Jessica Silversaga bakom - de är värda ett alldeles eget hurra! Här kan ni ta er en titt på tidningens samtliga mönster, och också köpa den om ni vill!

Ja, vilken design- och garnfest det här blev! Jag är så glad! Frågan är bara hur katten man ska hinna med att sticka upp allt det fina ;-)

2 kommentarer:

  1. Oj så mycket tjusigt! Din kofta ser ju ut att kunna passa till allt med sin generösa passform! Och tack för denna allt för sällan lyfta fråga: Hur ska man hinna? Min kö växer sig till oändliga proportioner: det är alltid trångt i toppen men plötsligt kommer någon som är fräckare än de andra, kastar all ordning över ända och bara kniper förstaplatsen utan hänsyn. Gertrud tror jag hon hette nu sist; -)
    /Carin

    SvaraRadera
  2. Åh så himla fina mönster! Önskar så att jag kunde sticka så bra, men det blir en morot på vägen (håller på att lära mig lite mer avancerad stickning, så som tröjor). Vore väldigt roligt att sticka någon utav dessa :D

    SvaraRadera