lördag 18 april 2015

Framtida utsikt!

Idag är står solsken, hemmapyssel och framtidsdrömmar på agendan!

Ni vet - det finns ett rum intill min ateljé! Ett ljust och vackert rum med utsikt över stan. Det där rummet har under de senaste åren fungerat som någon slags stökig avställningsyta - utan någon större tanke bakom.

Nu har jag börjat fundera på om det inte skulle kunna bli någon slags minibutik/showroom/kurslokal av det där rummet - som jag kan använda mig av vid särskilda tillfällen - när någon stickgrupp vill besöka mig, kanske för en och annan kurs eller för lite butiksöppet då och då.

Jag har gått och tänkt att eftersom Arvika ligger i det djupaste Värmland - så kanske inte så många har vägarna förbi, men efter ett antal förfrågningar så har jag bestämt mig för att strunta i det och istället låtsas som att Arvika är Sveriges centrum (vilket det ju också är;)

Igår gick jag till min snälla tapetaffär och tog mig en titt på sortimentet. Det har världens bästa system som innebär att man kan köpa med sig stuvbitar hem för nästan inga pengar alls - och sedan begrunda dem i lugn och ro, se hur de gör sig på den plats man tänkt - eller använda dem till pyssel eller paketinslagning.

Fyra stuvbitar fick följa med mig hem. Bland annat tapeten "Midsommar" i två olika färgställningar. Mycket fin tycker jag, och funderar på om den skulle kunna vara något... Har tejpat upp de två olika stuvarna på väggen - för att långsamt smälta intrycket av dem!

Så nu är renoveringsplanerandet igång! Känns ju spännande!



3 kommentarer:

  1. Det är en bra tanke med en butik hemma. Du ha ju grattis hyra! Tror man på något tillräckligt mycket så brukar det ofta ge sig.

    SvaraRadera
  2. Men det är ju helt underbart! Varje gång vi vsrit i Värmland har jag tänkt att jag så väldigt gärna skulle vilja besöka dig och kännsa,lukta, och klämma på allt fint för att sen shoppa loss. Men jag har aldrig vågat. Och nu blir det kanske en möjlighet. Lycka till och jag längtar!

    SvaraRadera