måndag 20 augusti 2012

Provdockan!




Nu har jag en egen provdocka! Har ju letat en tid... Eftersom jag ska använda provdockan mest till att fota stickade plagg på - och inte så mycket till sömnad tyckte jag inte att jag behövde en ställbar. Jag ville däremot att den skulle vara vacker på ett lite gammaldags vis.

Och så tillslut fann jag en perfekt på Åhléns! Den motsvarar ungefär en storlke 38. Nu står den i min atlejé, och jag känner mig så nöjd med den!

På dockan sitter ett av de stickade skärp som jag jobbat med under de senaste veckorna. Jag berättar mer om dem imorgon på symötet!

1 kommentar:

  1. Åh så vacker!
    Jag har en ställbar, tyvärr undanställd pga platsbrist när den inte används. Suverän när man ska nåla ärmar på t.ex. kavajer, eller lägga upp kjolar.

    SvaraRadera