lördag 4 augusti 2012

Trädgårdsdagbok - del 21!







Sedan växthuset blev färdigt har hela trädgården blivit ännu mer trivsam! Ibland sätter jag mig på den vita bänken precis utanför, under körsbärsträdet och bara gläds åt att det står där...

Som odlingsmöjlighet är växthuset också ett välkommet tillskott! Just nu finns där 7 tomatplantor, 1 gurkplanta, 4 chiliplantor, en massa basilika, en ananssalvia, en hibiskus och några pelargonier. Förutom det har jag ett litet antal oumbärliga föremål därinne - den röda vattenkannan, trådkorgen innehållande den bästa sekatören jag någonsin ägt, såpinnen och hampasnöre till att binda upp tomaterna och så några odlingsklockor som inte behövs i landet längre. Snart hoppas jag kunna skörda en hel massa tomater! Återkommer till det...

Mina bondbönor är färdiga för skörd, förresten!

Hur går det för er med odlingen? Lämna gärna en länk med hjälp av länkverktyget nedan, om du vill dela med dig:

1 kommentar:

  1. Mitt växthus är just nu på uppförandets upplopp. Imorgon börjar vi att glasa härligheten och sen får mina förvuxna tomat-, chili- och tomatilloplantor en varm och mysig sensommar därinne! :)
    Fast jag anar att det kanske inte hinner bli färdigt imorgon, men man kan ju alltid drömma!

    SvaraRadera