onsdag 30 oktober 2013

Jul i Majas Manufaktur!

Nu har det blivit jul i Majas Manufaktur!

Nej då - inte så att jag vill ta ut något i förväg genom att sätta igång med att hänga upp julpynt eller plocka fram juljusstakarna... Nej, jag vill bara bädda mjukt för julen - med vackra, diskreta små föremål som kanske kan inspirera till ett och annat julpyssel. Med julrött ullgarn, bjällerklang, hjärteknappar till julekoftan, vackra band och korsstygnsbonader. Sedan får julen gärna komma i sakta mak - precis när den vill!

Därför har julen fått sin egen kategori i Majas Manufaktur. Ni kan enkelt klicka er in där och titta på mitt julsortiment. Det mesta finns redan hemma i butiken, och det som ännu inte kommit dyker upp under nästa vecka.



Nu har jag drivit min nätbutik i ungefär ett år. Förra året var allt mycket nytt vid den här tiden. I år var det så roligt att i god tid kunna sätta igång och smida julplaner - välja ut de föremål som jag tyckte passade just mig och min Manufaktur. Vare sig det är jul eller ej, så letar jag efter det som inte redan finns i andra butiker. Jag letar i England och Frankrike, eftersom det är där jag hittar guldkornen...

Jag tycker om julsaker som förmedlar lugn och värme. De behöver inte vara pråliga eller storstilade, bar de bidrar till julefriden.

Några bra exempel på det är de vackra banden jag fann i England, tidigt i höstas. Den ena sorten föreställer ett snöigt vinterlandskap med stugor och granar, och finns i rött och grönt. Ett stillsamt motiv, som mycket väl skulle kunna vara hämtat från Sverige, en snöig decemberdag. Den andra sorten föreställer en småstadsmiljö i 1950-tals stil. Den ljusare färgställningen heter "Christmas Day Village Scene" och den mörka "Christmas Eve Village Scene". Det är en sådan fin idé tycker jag - att porträttera både dag och natt. Båda är vackra så det är svårt att välja ut en favorit, men jag är nog lite exra tagen av kvällsvarianten med kyrkan och stjärnorna...

Under symässan var det många kunder som köpte av de här banden till julkortstillverkningen. Det låter ju som en god idé. Eller så kan man förstås garnera ett barnförkläde, använda bandet som ett lyxigt julklappssnöre eller något annat fiffigt!




Nytt för i år är att jag erbjuder en paketinslagningsservice! Så vet du med dig att det du köper ska bli julklapp till någon, så är det bara att klicka i det alternativet i webbshoppen. Mitt julpapper går inte av för hackor - det går också i härlig 1950-talsstil och har rest ända från England hit till min manufaktur. Så här ser det ut:
Hoppas att ni ska hitta något som passar när väl julstämningen smyger sig på!

1 kommentar:

  1. SÅ FINT! :-) Bandet längst ner kom mig att tänka på en lampa med julochsnömotiv som mormoromorfar hade. Ingen vanlig lampa, mer en roterande cylinder. Mysigt!

    SvaraRadera