onsdag 12 mars 2014

Pyssla med nagellack!


I förra veckan provade jag en ny liten idé: Att lacka hårnålar med nagellack!

Om någon undrar varför i hela friden jag gjorde det, så ska jag snart förklara:

Jo, för att jag tycker att det är så fint med färgglada hårnålar! Men tyvärr är den typen av nålar inte helt lätta att hitta i butikerna. Särskilt inte i den färg man är ute efter i stunden... Så kom jag att tänka på att man borde kunna fixa det själv, genom att måla vanliga hårnålar. Nagellack finns ju i en uppsjö av färger, och ger ju dessutom en blank yta, tänkte jag och provade. Det gick toppenbra!

Jag lackade nålarna tre gånger, och lät lacken torka emellan. Huxflux så hade jag sex stycken vårgula hårnålar! Prova du med, vet jag!
 
 

3 kommentarer:

  1. Smart idé! Typiskt något sådant som man bara inte tänkt på!

    SvaraRadera
  2. EN liten fråga, satte du fast hårnålarna på ett papper fr att förhindra att de klibbade ihop eller gick det ändå?

    SvaraRadera
  3. Jag satte dem på en gammal uttjänt sax så att de spädes upp lite. Då kom jag åt bra, även på insidan... Lycka till!

    SvaraRadera