torsdag 24 juli 2014

Majas mönster!

Hallå där!

Just nu finns tre av mina mönster med i Expressens bilaga "Handarbete och Pyssel". En stickad katt och en uggla och så en virkad kub. Alla tre kan fungera som charmiga dörrstopp om de fylls med granulat kulor, men ugglan och katten blir ju också finfina mjukisdjur åt något barn som behöver ett sådant, om man fyller dem med vadd istället.

Katten och ugglan stickas nedifrån och upp på rundsticka - fiffigt värre! Och så är det ju roligt att brodera ansiktet som ger djuret själ!

Själv blev jag så fäst vi de här små gynnarna när jag jobbade med dem, att det nästan var svårt att skicka iväg dem till Järbo Garn när det var dags...

3 kommentarer:

  1. De är jättefina Maja!
    Jag blev så glad när jag såg att jag kunde läsa om dom via Readly, det är fiffigt, att kunna läsa sv tidningar här i utlandet också!

    SvaraRadera
  2. Härliga mönster, synd att det inte stod att det är du som har gjort dem

    SvaraRadera
  3. Maja, hur kan jag fa tag pa dessa monster? Jag bor i Kalifornein

    SvaraRadera