fredag 17 oktober 2014

I mitt ateljéfönster!

Så här ser det ut i mitt ateljéfönster just nu!

En blandning av sådant jag gjort till Järbo Garns blogg under den senaste månaden...

Och så några kastanjer som min lilla flicka har plockat åt mig! Hon gillar kastanjer och samlar dem i en låda som den dyrbaraste skatt. Jag förstår henne, för kastanjer är verkligen fina och speciella! Och så finns de ju bara att plocka ett par veckor per år...

När jag samlade allt jag virkat och stickat i fönstret tyckte jag att det var så festligt att de olika sakerna blev så fina tillsammans som helhet. Som ett litet hösstilleben. Hade inte tänkt på det medan jag gjorde dem... Men, men, på något vis ska det väl märkas att det är en och samma person som gjort sakerna!

Nu känner jag mig i alla fall riktigt upplivad av mitt höstfina fönster! Ibland är det viktigt att inte bara blicka framåt mot det som man ska gör härnäst, utan att istället se bakåt och njuta av det som man redan har åstadkommit. Och kanske är det särskilt viktigt för en sådan som jag, som sällan unnar mig den lyxen...

Vill du också göra det höstfint hemma? Här hittar du mönstren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar