tisdag 5 maj 2015

Symöte - Pärlor och sånt!

Hej och välkomna på symöte (- ... som idag dirigeras från ett försenat SJ-tåg någonstans i Sverige.)

Hur kommer det sig egentligen att en vuxen människa kan sätta igång att virka pärlor när hon egentligen borde packa sin resväska och dubbelkolla att allt är på plats inför morgondagens tidiga resa? Om jag det visste, skulle jag kunna säga till den där vuxna människan (som förstås är jag) att det kanske vore klokare att göra det absolut nödvändiga först och virkandet sedan - men så enkelt är det tydligen inte... Nej, för hon lyssnar inte på det örat, utan virkar glatt vidare. Kanske för att det är hennes natur?

Hur som helst blev både halsband och packning klart till slut! Alla garnnystan, hårspännen, klackskor, vårklänningar och kamerasladdar kom med... Det gör de nästan alltid på något magiskt vis!

Och nu sitter jag här med en viss frihetskänsla i bröstet, medan tåget dundrar fram på rälsen mot dagens slutdestination. Jag ska resa mycket den här veckan. Till och med så långt som till Sandviken, och det ska bli mycket roligt.

Vill du också virka pärlor istället för att packa, deklarera eller hänga tvätt? ;-) Då hittar du mitt mönster här, på Järbo Garns blogg!

Hur går det förresten för dig med handarbetandet? Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:

1 kommentar: