torsdag 4 november 2010

Res till paris!



Vi har tillbringat några härliga höstdagar i Paris! Där är frukterna färggladare...


... och blomsterarrangemangen så mycket vackrare!


Rosorna blommar fortfarande...


...och lavendelplantorna frodas utanför köksfönstren!


Köken är fantasirika, praktiska och förunderligt färgglada!


Och kaféerna så trevliga!


Man kan köpa ljuvliga macaróns i regnbågens alla färger...



... eller spännande bakelser i alla former och smaker!


Men det allra bästa med Paris är att världens bästa storasyster bor där! Alltså den ena av min dotters två fina systrar...


Tack för att vi fick hälsa på dig, Johanna!

(Imorgon tänker jag berätta mer om en spännande butik som jag besökte under dagarna i Paris...)

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar resa, till ett underbart land och en underbar stad.
    Har varit där en gång och det var 1973, min första utlandsresa som vuxen. Det var helt fantastiskt.
    Borde försöka åka igen...ser fram emot fler härliga bilder.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Vad fin effekt det blev med alla bilderna tillsammans! Det var så otroligt roligt att ni kom och hälsade på(-det behövs en repris)! Imorgon ska jag iväg till en jättestor tygaffär i Montmartre och starta ett nytt syprojekt! Gissa vem som har inspirerat mig...
    Många kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Avundsjuk, jag är så avundsjuk! Haha! Det ser helt underbart ut, gud vad roligt ni måste ha!

    SvaraRadera
  4. Elsamarianne: Ja, det var verkligen en underbar resa! Härligt att fylla på med lite intryck från andra delar av världen...
    Ha en bra helg!

    J: Det var så kul att hälsa på dig! Oj, vad spännande det låter med nytt syprojekt! Jag väntar med spänning på att se vad det blir av det. Roligt att jag kan inspirera dig, du är ju inte särskilt dålig på det själv! Jag får nämligen en massa inspiration av dig;) Lycka till med sömmandet
    Stor kram!

    Husmodern: Ja, roligt hade vi!!! Paris är bäst;) Ha det fint och hoppas att du och bebisen i magen mår bra!

    /Maja

    SvaraRadera