fredag 2 november 2012

Fredagsfrid!

Fredagsfriden börjar infinna sig här! 

I ateljén är det undanplockat och fredagsfint. Om man nu går och skaffar sig ett arbetsrum för att man längtar efter ordning och reda, så måste man ju se till att hålla ordning också... Därför brukar jag avsluta arbetsveckan med en rejäl undanplockning, så att det är snyggt och prydligt när jag ska sätta igång att jobba på måndagen. Då är det så mycket roligare att arbeta!

Jag har lyssnat på Stings vinterskiva hela dagen. Den är så fin! Och full av nordiskt vemod, även om det är en engelsman som gjort den. 

Där ute öser regnet ner, precis som det gjort i flera dagar nu. Men det gör mig inte så mycket. Jag har ju ett hus, raggsockor, en varm liten hand att hålla och en man som serverar mig the när helst jag behöver det. Dessutom har jag ett stort mönsterprojekt på gång, som jag ska jobba med i helgen, och stickning passar så bra när det regnar. 

Jag tänker vila i den här höstgrå känslan hela helgen, och tända ljus både inomhus och på kyrkogården. Visst finns det stänk av vemod i regnet som faller, sorg efter de som inte längre är med oss - men mest av allt en tacksamhet över det jag har.

Jag önskar er en fin allhelgonahelg!

5 kommentarer:

  1. Jättefint skrivet Maja! Önskar dej en skön ljuständarhelg! /Carol

    SvaraRadera
  2. Jag har alldeles nyss upptäckt din blogg och jag är helt såld! Satt och sträckläste igår när jag var jobbledig och har fått så otroligt mycket tips och inspiration! Och dagens inlägg var otroligt fint skrivet. Trevlig allhelgonahelg till dig och din familj!

    SvaraRadera
  3. Så fint du har skrivit.
    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
  4. Önskar trevlig helg tillbaka!
    Och så klok du är! Jag tror att det där är viktigt när man jobbar hemma, att städa undan och göra ungefär som man skulle göra på en "vanlig" arbetsplats.
    Även om du kan göra saker även i helgen så har du då ändå lite avslutat och blivit ledig. Om du förstår hur jag menar:)

    SvaraRadera