lördag 19 april 2014

Glad Påsk!


Glad Påsk önskar jag er alla! Hoppas att ni får en solig högtid med alldeles lagom många ägg och minst en vårpromenad!

På bilderna syns en liten påskhare som just nu ligger och väntar i ett påskägg, som lillan ska få leta reda på lite senare idag... Jag stickade delarna till haren redan förra sommaren (!), sedan blev de liggandes. Ni vet hur det blir ibland...

Häromdagen kom jag att tänka på det där projektet, och insåg att det var precis rätt tillfälle att montera haren nu till påsk. Så blev det plötsligt en väldig fart på mig;) Nu är haren färdig, och väntar på att bli lekt med under resten av påsken!

Fler bilder och mönster-/garninfo kommer sen, när lillan hittat honom/henne!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin hare. Hoppas den blev uppskattad.
    Har tittat på en så fin serie i helgen. Eller serien var väl lite hemsk, men vilka kläder!! REna rama 40-talet, ett mode jag alltid tyckt varit så fint. Underbara stickade tröjor som flickorna hade på sig. Önskar man kunde få tag i mönsterna till dom!
    Ha en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Ska det bli en fin hare, dom är ju så söta,
    Ha en trevlig dag

    SvaraRadera