måndag 15 februari 2010

Tre goda anledningar att städa köket!



Igår städade jag spisen och kylskåpet. Liksom av bara farten...

Där gick jag och fejade och donade i godan ro medan köksklockan tickade stillsamt i bakgrunden. Jag tycker om de där stunderna. Som liksom smyger sig på en utan att man märker det. Tanketid.
Händernas arbete ger ro åt själen.

Att ta sig an spisen kan annars kännas som ett högt berg att bestiga. Man drar sig... Till er som känner så kommer här tre fina tips som hjälp på traven:

1. Såpa - Drottningen av alla rengöringsmedel.
Bra till det mesta. Doftar underbart.

Smörj in ugnen med koncentrerad såpa och värm till 100 grader.
Låt svalna och tvätta ur med en svamp. Lätt som en plätt!

2. Cath Kidston´s ekologiska köksrengöringsmedel.
Söt flaska. Fräsch doft. Man kan helt enkelt inte låta bli att bli glad...

Spraya på smutsiga ytor i köket och torka efter med trasa.Simsalabim, så är det skinande rent!

3. Min fin-fina Espressomaskin.

Bjuder på en stunds vila och en rykande het kopp, gott espresso närhelst jag vill. Och så är den ju så tjusig att se på också!





Den har funnits med mig i nästan ett år nu... En enastående 30-årspresent från min käraste. Tänk vilken fin gåva!

Jag sammanfattar dagens städtankar så här:
I alla lägen i livet måste man söka efter de där små detaljerna som gör att man orkar. De tankar eller ting som gör att något blir roligt, fint eller meningsfullt. Om det så är att städa spisen, eller mycket större uppgifter så finns det alltid ett sätt att göra det på!

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar