fredag 17 juni 2011

Samla trädgårdsredskapen!


I en gammal lerkruka på det lilla bordet nära kökslandet har jag samlat några av de redskap jag oftast använder. Fint, praktiskt och skönt att ordna sakerna kring landet! Jag skrev tidigare om den fina korgen jag använder som mini-kompost. Den fyller verkligen sin funktion och är en stor hjäålp i "ordninghållandet".



Mina squashplantor blommar så det knakar och igår kunde jag plocka in den första mogna frukten! Oj vad man blir glad av att odla! Som det ser ut nu kommer de två plantorna att ge en hel del. Jag gissar därför att en och annan squash-anrättning kommer att dyka upp här på bloggen i sommar...

Ha en trevlig fredag och läs gärna mitt föregående inlägg om den viktiga stickinsamlingen "Värma liten"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar