torsdag 5 februari 2015

En fin gåva!

Jag fick en sådan fin gåva häromveckan! En handstickad, isländsk gammal sjal - av okänt ursprung.

Det var Lisa (min svärmor Monikas syster) som hade rensat i gömmorna och funnit denna. Var den kom ifrån och hur den hade kommit i hennes ägo kunde hon inte minnas. Men det gör den ju inte mindre fin!

Det sitter en etikett på sjalens kant, där det framgår att den är handstickad och från Island. Att döma av etiketten känns det som att sjalen har ganska många år på nacken... Jag har ju en nyare islandströja här hemma, och den har en helt annat typ av etikett.

Tack Lisa, för att jag fick överta din sjal! Den är inte bara vacker - utan ligger ovanligt skönt om halsen också!

 

2 kommentarer:

  1. Jag har en nästan exakt likadan! Har dock blivit två hål i den, och jag tycker att den är lite stickig, men såå fin 😊

    SvaraRadera