lördag 21 februari 2015

Tittut våren!

Det är lite vårstämning i luften här i Värmland! Så där så att det är nästintill omöjligt att lämna mataffären utan en bukett färska tulpaner i korgen. Asfalten kikar fram och jag har börjat kasta längtande blickar mot växthuset. Tänk att det faktiskt snart är vår!

Jag är färdig med korrekturstickningen av koftan Gertrud och den gredelina "korrkoftan" fick bli kortärmad, som en hommage till den stundande våren.

Och så till er som undrat och frågat:

Den 2:a mars är det dags för mönstersläppet av koftan Gertrud!

Då sätter också en Knit-a-Long igång, som jag hoppas att många av er vill delta i - det blir ju liksom ännu roligare när man kan sticka tillsammans.

Jag kommer förstås att slå på stora trumman här på bloggen i samband med det. Ingen risk att ni missar mönstersläppet!

1 kommentar:

  1. Åh vad jag längtar tills du ska släppa mönstret till Gertrud!!! Man kunde väl beställa det som ett paket om jag minns rätt med garn och allt?? Jag kommer definitivt beställa!
    Jag har en sak jag skulle vilja ha hjälp av från dig...har nämligen stickat en klänning som jag smått misslyckats med och skulle vilja ha hjälp med att rätta till...hade varit kul om du ville kika och ge förslag. Vet inte om jag ska sy dit sidenband eller brodera för att fixa till skavankerna. Kunde man möjligtvis skicka bilder och du säga vad du tycker? Jag är rätt ny inom området stickning och novis...så jag behöver proffshjälp ;)

    SvaraRadera