tisdag 19 augusti 2014

Symöte - Solo!

Hej syföreningsvänner!

Jag virkar en herrans massa just nu... på hemlig design som snart ska resa sin kos i en stor låda!

Jag får aldrig så mycket nya idéer som just i sådana här perioder - när jag varken kan eller "får" göra någonting annat än just det jobb som måste bli klart! Det är precis som med att sjunga - aldrig saknar jag det så mycket som just när jag är förkyld och hes och helt enkelt inte kan ta en ton... Det måste vara avsaknaden av möjligheten som skapar behovet! Och att jag liksom blir medveten om vad viktigt det är för mig med den där friheten - att kunna pröva idéer som poppar upp och följa mina tankars virvlar!

Men, men - disciplin är också bra för skapandet! Att avsluta projekt är ju liksom nödvändigt ibland;) Annars är risken att det stannar vid en tumme eller två... (Ni vet hur det gick i sagan där de säger: "Det bidde en tumme"!)

Lite har jag syndat dock, och för ett ögonblick vikt av från virkningens smala väg... Mina synder bestod i att jag provstickade Järbo Garns nya alpacka: Solo! Ett ljuvligt garn i en ljuvlig färgskala! Så jag kunde bara inte låta bli att sticka lite på ett av mina favoriter när det gäller hålmönster.

Hoppas att jag får jobba med det här garnet framöver, för nu riktigt spritter idéerna runt i mitt huvud. Bäst att jag återgår till virkandet innan jag tar mig för något annat "förbjudet"!


Hur går det för er med stick, virk och ork? Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar