torsdag 26 mars 2015

Kycklinggult är fint!

Jag säger hej och pip i fint sällskap av mina små Schleich-kycklingar!

Om ni inte är bekanta med leksakstillverkaren Schleichs naturtrogna djur, tycker jag att ni ska ta er en titt på dem... De handmålas fortfarande ett och ett i fabriken!

Själv är jag mer än lovligt svag för dessa djur och äger som ni kanske sett tidigare, bland annat får, lamm och alpacka!

Här har det ätits våfflor i dagarna två minsann. Är det våffeldag så är det lika bra att ta i ordentligt, tycker jag! Dessutom har det skapats ett och annat i ateljén...

Det söta lilla 10 grams nystanet i färgen "Lys Okker" är resultatet av ett samarbete som ägde rum häromkvällen. Wenche (min danska leverantör som äger Tusindfryd) och jag kom på att det vore både praktiskt och fint att göra kit med smånystan av Hverdagsuld! Dessa skulle sedan kunna användas till broderi, som färgprover, till flerfärgsprojekt som bara kräver små mängder garn, pysselprojekt m.m. Så medan jag satte igång att mäta, väga och nysta små nystan... gjorde Wenche en minibanderoll! Visst är det häftigt att man kan samarbeta med en kollega i Köpenhamn när man själv bor i Arvika?

Inom kort kommer det finnas kit med mininystan i olika färgkombinationer i Majas Manufaktur. Det kommer också finnas möjlighet att köpa enskilda mininystan i färgen "Råhvid" om man vill bekanta sig med garnets kvalitet. Återkommer med mer info när jag är färdig med kiten!

1 kommentar:

  1. Hej Maja!
    Måste bara skriva att jag är så imponerad av Dig! Du är så påhittig och kreativ, jag blir jättesugen på att hänga på alla projekt som Du skriver om och går in till Din butik titt som tätt bara för att titta på allt det fina även om jag sällan har möjlighet att handla. Härligt, är vad det är!

    Hälsningar
    Kajsa

    SvaraRadera