tisdag 17 mars 2015

Symöte - Kofterier!

Välkomna på symöte!

Det är så roligt med den Knit-a-long som just nu pågår på Facebook. När jag såg efter sist så var vi drygt 50 glada stickare i gruppen, som stickar koftan Gertrud tillsammans, medan vi hejar på varandra. Och varje dag blir vi fler!

Några av medlemmarna i gruppen är faktiskt till och med redan färdiga med sin kofta. Och det är så spännande att se de olika varianterna växa fram!

Själv tjuvstickar jag på en ny, grå version... Med tjuvsticka menar jag att jag stjäl mig några små lediga stunder här och var.

Inspirationen till den grå koftan har jag hämtat från Raskens, Utvandrarna, Kulla-Gulla och Jerusalem... Det blir någon slags torparromantik av det hela. Och till min stora förtjusning fyndade jag små metallknappar i mitt eget förråd! Jag ville ha just, precis sådana  här små snirkliga metallknappar - och så låg de där i min egen byrålåda!

(Om du också vill hänga med oss på Knit-a-long och sticka koftan Gertrud som jag har designat, så hittar du mönster och materialpaket i nätbutiken Garnasinne.

Hur går det för er med handarbete och skaparlust? Lämna gärna en länk till ditt symötesinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:

2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt med symöte igen, eftersom det inte var något möte förra veckan när jag förberett ett inlägg, postar jag det den här veckan istället. Koftan är jättefin Maja, önskar att jag inte hade så mycket annat att sticka just nu:)

    SvaraRadera