onsdag 27 maj 2015

Morgontankar och en vansinnigt fin och praktisk kjol!

Kära läsare!

Jag blir så gränslöst glad över alla snälla kommentarer efter symötet igår - och av att höra att ni tycker om att läsa mina texter! För vet ni vad? Jag ÄLSKAR att uttrycka mig i skrift... Att kryssa mig fram mellan orden och välja just de som säger något om hur jag känner och tänker. Det är liksom min livsluft och jag märker själv hur mycket jag saknar det när jag inte gör det...

Jag tänker på att så mycket har hänt sedan den här bloggen startades. Och att bloggen i sig är grund till denna förändring - eftersom mitt arbete med den har öppnat dörrar och berett vägen för mig i många sammanhang. Paradoxalt sett har det också inneburit att jag fått mindre tid för själva bloggandet - MEN jag hoppas innerligt att det ska bli bättre framöver, nu när jag NÄSTAN jobbar enbart med mitt eget företag (dvs stickdesign, nätbutik, hemligt tidskrävande projekt och bloggande här och på Järbo Garns blogg.)

Och trots förändring och nya tider så är i alla fall en sak densamma - och det är att det är jag som skriver. Maja Karlsson och ingen annan - och visst känns det betryggande!

Har ni förresten sett min kjol? Jag hittade den ungefär längst in i garderoben - och kom på att den funkar perfekt som stick-kjol. På bilden har jag ett nystan Raggi i varje ficka;) Smart va? Jag är inne i en kjol-period utan dess like och därför har jag plockat fram varenda kjol jag äger - dvs shoppat i min egen garderob!:) Bästa sortens shopping - eller hur?

6 kommentarer:

  1. Superfin kjol. Jag hittade också en bortglömd kjol i min garderob för någon vecka sedan. Det blir nästan bättre än att hitta en ny kjol i affären. De som hänger i garderoben är ju reda fulladdade med minnen. Just den kjolen jag hittade var till råga på allt bara laddade med positiva minnen!

    Jag gillar din blogg och kikar oftast in flera gånger i veckan för att se vad du håller på med!

    SvaraRadera
  2. Härlig blogg. Har precis tittat in. Är själv mycket beroende av handarbete. Lotta

    SvaraRadera
  3. Härlig blogg. Har precis tittat in. Är själv mycket beroende av handarbete. Lotta

    SvaraRadera
  4. Very interesting blog. A lot of blogs I see these days don't really provide anything that attract others, but I'm most definitely interested in this one. Just thought that I would post and let you know.

    SvaraRadera
  5. och jag antar att du jobbar på av bara attan... varför skulle man annars inte höra av dig... om du inte har semester... eller?

    SvaraRadera
  6. Saknar symötena!

    SvaraRadera