fredag 14 december 2012

Nyheter i Majas Manufaktur!

















Häromdagen damp ett stort paket från min engelska leverantör ner på farstubron. Jag trodde nog att det skulle dröja till efter jul, men det var roligt med påfyllning redan nu!

Bland annat har jag fått hem de här söta små rosetterna i röd och vit-rutig satin. Visst är de ganska juliga?

















Ljuvligast av allt - och min egen personliga favorit är det här setet som består av en qulitad väska i vackert rosenmönster, med matchande stickfodral innehållande en uppsättning (8 par) bambustickor av fin kvalitet. I väskan kan man förvara garn, stickor och aktuella stickningar.

Jag kunde inte låta bli att behålla ett sådant här set själv, så nu har jag äntligen en särskild väska som är både fin och praktiskt att frakta mina stickningar i!

Med de här charmiga knappnålshjulen blir det avsevärt roligare att nåla!

















Nu finns ett par nya sorter mönstrad snedremsa i butiken och söta dekorationer av satinband i form av rosor och mini-hanväskor.


Sist men inte minst har jag glädjen att meddela att jag nu fått hem glada barnstickor (i två olika storlekar) och virknålar som passar fint för små som vill prova på att handarbeta. Dessutom finns de populära påtdockorna åter i lager, samt en ny "filtkompis" för barn som vill sy själv i filt!

Tyvärr har jag inte kunnat fylla på mitt lager av syskrin (som nästan är slut), men det kommer mer sådant till våren!

Jag vill också passa på att tacka alla trevliga kunder som har beställt saker inför jul! Att ha en nätbutik var långt mycket roligare än jag någonsin kunde drömma om... (Även om jag trodde att det skulle bli kul!) Vet ni varför? För att jag precis som genom bloggen, får nya fina kontakter med människor ute i landet. Och att veta att några av mina syskrin kommer att bli julklapp åt små tvillingflickor som önskar sig syskrin mest av allt, och att någons barnbarn ska få en filtprinsessa i sitt paket - det ger mig stor glädje!

Jag  postar paket fram till onsdag (19/12), om det är någon som fortfarande inte hunnit med att julhandla i Manufakturen...


4 kommentarer:

  1. Hej.
    Tack för din fina blogg, och din fina butik som jag har kikat runt lite i.
    Jag behöver din hjälp.
    Har börjat på en sorts sjal där det ska vara lite patentstickning med. Och jag har googlat på ämnet, och hittar för många svar. Och otydliga svar.
    Har du tid att förklara hur patentstickning går till? Kanske också förklara varför det ska finnas så många varianter? Eller kanske göra en fin liten lista på bra böcker i ämnet och om stickning i allmänhet.

    Önskar dig en fortsatt bra december fram till den goda julen!

    SvaraRadera
  2. Grattis till att det går så bra!

    SvaraRadera
  3. Med den otroliga servicen du tillhandahöll kommer jag garanterat att beställa igen :)
    //Karolina

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att höra att det går så bra med nätbutiken. Har kanske på gång något själv snart. Få se om jag lyckas med det.

    SvaraRadera