tisdag 28 april 2015

Symöte - I majblommans tid!

Välkomna på symöte!

Jag måste få tipsa er om ett litet mönster jag gjort åt Järbo Garns blogg - en virkad majblomma i årets färger. Ni ser att den smugit sig in i bland mina övriga majblommor på bilden.

Personligen tycker jag att majblommor är underbara - dels för att de är så vackra och färgrika och liksom symboliserar våren och dels för allt det fina arbete som Majblomman, Sveriges största barnhjälporganisation utför. Vill man stödja den här organisationen så finns det flera olika sätt att göra det på! Enklast är kanske att köpa sig en majblomma av något skolbarn - men det finns andra bra sätt också! Läs mer om det här. Det är alltså fullt möjligt att virka sig en majblomma och sedan skänka pengar till Majblomman via exempelvis sms - något som jag passade på att göra häromdagen. Sedan är jag hemskt förtjust i de små metallpinsen som har tillverkats sedan 2002 - och min plan är att samla på mig samtliga! De blir superfina små broscher - i vintagestil, för den som gillar sådant!

Nu undrar jag hur det går för er med ditt och datt? Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:

2 kommentarer:

  1. Så fint, det var en rolig ide, som jag ska prova, här i Wien är det svårt med majblommor.....
    Idag har jag inte hunnit med något bidrag, igen, för jag stickar så mycket, hehe, men jag ska försöka bättra mig i framtiden!

    SvaraRadera