torsdag 25 september 2014

Knappsömnad om hösten!

I eftermiddags var allt plötsligt så lugnt! Vi satt tillsammans runt köksbordet och valde knappar. Letade, räknade, jämförde färg och storlek...
Till slut föreslog min mamma en kombination av olika rosa nyanser - ett alternativ som nådigt accepterades av den tilltänkta bärarinnan.
 
Jag har arbetat med den lila barnkoftan under de senaste veckorna - den är en slags prototyp kan man säga. Tänker att jag ska skriva ner mönstret så småningom... Själv tyckte jag mycket om att sticka modellen som är konstruerad uppifrån och ner. Oket har inslag av spets och resår vilket ger bra passform och omväxlade stickning. Hoppas att fler vill sticka den?:)
 
Lillan invigde koftan under en skogspromenad i eftermiddags... Det är så vackert i skogen nu - min bästa tid på året!
 

1 kommentar:

  1. Den låter onekligen spännande!
    Och mysigt ni hade det, förstår jag!
    Även här är hösten favorit!

    SvaraRadera