tisdag 9 september 2014

Symöte - Provlappar!

Välkomna på symöte!

Att sticka provlappar är bästa sättet att lära känna en ny garnkvalitet, tycker jag!

Jag brukar prova mig fram med olika stickstorlekar, strukturer och tekniker. Vissa av lapparna blir jag extra nöjd med, och de hamnar i "idékartoteket", för att sedan plockas fram när jag behöver designuppslag!

En annan sak som är bra med dessa små lappar är att att det är lätt att provtvätta dem och se hur garnet påverkas av tvätt och blockning!

Igår kväll bidde de två små provlappar i den nya "Hverdagsulden"! Jag valde att sticka med nyanser som jag förknippar med hösten... Höstlövsgult, dimgrönt och plommonlila!

Det här garnet är så fint! Riktigt ulligt - så där så att maskorna liksom hakar i och lägger sig så fint i varandra... Ska bli spännande att se hur det tar sig ut efter en försiktig handtvätt! Imorgon ska jag experimentera med det.

Hur har ni det med handarbetandet? Något på gång? Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg, med hjälp av länkverktyget nedan:

1 kommentar:

  1. Hej! Så fint! Vad passar den nya garnet till? Vantar eller koftor och tröjor?
    /M

    SvaraRadera