lördag 30 juli 2011

Förvara i kakburk!




Jag fann en sådan fin våningsburk för kakor i en antikaffär här i stan. Har letat efter en burk i den här stilen ett tag nu och blev lite extra glad för att det blev just den här! Både färgsättningen och skicket var utmärkt. Svensktillverkad i en mild blå ton i kombination med blekrosa - kan det bli bättre än så?


Tillverkarens dekal på lockets insida fanns kvar. Och alla tre burkarna var fräscha invändigt.


Jag är väldigt förtjust i det fina handtaget!


I väntan på större kakbak får burken tjäna som förvaringsutrymme för baktillbehör. I översta delen ligger mina muffins-/bullformar. Och i våningen under - en samling små bakformar av metall. Även de är fyndade på loppis.

Den som vill frossa i fler husgeråd från förr kan läsa "Majas Husmorsskola" i den här månadens nummer av tidningen "Minnenas Journal". Där ägnar jag två sidor åt just detta ämne!

5 kommentarer:

  1. Grattis till fyndet! Jag tror att den modellen du hittade är lite ovanlig. Jag har bara sett den runda modellen tidigare.

    SvaraRadera
  2. Tack! Efter att jag hört det känner jag mig nästan ännu mer nöjd;)

    Hälsar Maja

    SvaraRadera
  3. Jag har den runda varianten i ljusblått-creme-rosa men den är mycket mer sliten (dock väl värd sina 20 kronor). Jag har den framme i mitt köksfönster och förvarar playdoh i översta våningen, tuschpennor i den andra, pennor i den nedersta. Dvs sådana grejjer som ungarna vill kunna sitta vid köksbordet med men som är fula att ha framme. Kakor äter vi alltid upp på 5 röda så det finns liksom inte en chans att vi skulle ha 3 vånringar ouppätna kakor hemma*S*

    SvaraRadera
  4. Så söt den är! Jagh har aldrig sett den här färdgkombinationen förut. Min trevåningskakburk är grön-gul-röd, den här hade passat bättre i mitt kök.

    SvaraRadera
  5. Tove: Hihi, håller med om att det där med att ha en trevåningsburk fylld med kakor är mer teori än praktik;) Har också svårt att se att det skulle inträffa här i huset. Möjligen skulle en av våningarna kunna var halvfull ett par dagar...

    Vilka bra grejor du har i din burk! Alltid kul när man kan hitta vacker förvaring till "fula" men nödvändiga saker. Pysselsaker har ju annars en benägenhet att breda ut sig över hela huset...

    Hälsningar från Maja

    Annefia: Grön-gul-röd har jag sett ett par gånger. Den är också väldigt fin! Blev väldigt glad för den här eftersom jag är ett stort fan av rosa:)

    SvaraRadera