lördag 16 mars 2013

Sy en liten nalle!



Lillan och jag hittade en sådan fin pysselbok på biblioteket. "Pyttelitet pyssel" heter den. Boken är full av just pyttesmå pysselprojekt och alla är de sällsynt söta och välarbetade.

Lillan har längtat efter att göra en liten nalle i filt och igår eftermiddag hade jag lovat att vi skulle ta oss an den. Det gjorde vi också - jag klippte och sydde och lillan satt på en stol bredvid mig och kvittrade medan hon valde band till nallens rosett.

En följd av att pyssla pyttesmå pyssel är att det går ganska fort att avsluta ett projekt. Det är ju inte direkt någon nackdel, när man pysslar med en ivrig femåring... På ett litet kick var den söta nallen färdig att lekas med!

Idag ska den lilla nallen få en egen säng, bara vi lyckas lokalisera en tom tändsticksask. Jag har också fått beställning på ett stickat täcke, och det ska jag väl kunna få till.

Här kan du provläsa pysselboken och här hittar du nallens fina hus!

1 kommentar: