söndag 28 februari 2010

Söndagspromenad och boktips!

Söndagar är vilodagar. Då ska man inte stressa och slita, utan göra lugna trevliga saker.
-Stanna upp och lyssna på tystnaden. Handarbeta. Läsa en bra bok.

Vi har varit på söndagspromend. Lill-flickan satt i pulkan och log, med härligt röda små kinder. Jag drog mig till minnes vad min pappa berättade en gång. När han var liten (på 50-talet) så var det brukligt för familjer att gå söndagspromenad. Då gick herrarna i spetsen iklädda hatt och rock, konverserandes. Kvinnor och barn gick några steg efter...

Tack och lov går jag och min man (utan hatt) jämsides och vår lillflicka hon springer och hoppar precis vart hon vill!

Jag vill avsluta den här veckans bloggande med ett boktips. Just nu pågår ju bokrean och den här fina boken tycker jag var ett fynd:

Stickat och virkat - Vintage på svenska

Designern Birgitta Forslund har låtit äldre tiders mode inspirera henne till en rad stick- och virk-mönster. Jag har redan hittat några favoriter. Som den här fina koftan med tillhörande hätta. Den hamnar nu i min handarbets-önskelista. Så nästa gång jag ska påbörja något nytt stickprojekt kanske det blir en sådan här:

Trevlig söndagseftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar