torsdag 17 maj 2012

Ögonfröjd!

















Naturen ler mot mig idag, med solsken, fruktträd i blom och mattor av gullvivor och förgätmigej. Jag ville baratitta in här och önska er en fin Kristi Himmelsfärdsdag genom att dela med mig av ögonfröjden!

Vi väntar kärt besök, så här har det fejats och pyntats hela morgonen. Nu packar vi strax picknickkorgen och ger oss av till parken för en lunch i det gröna!

Avslutar med lite receptinspiration: Idag bakar jag "Den vackra amerikanskan" till dessert - en av mina absoluta favorittårtor! Och visst är namnet underbart? Jag har hallon i frysen från förra sommaren som jag tänker garnera med.

Ha en bra dag!


2 kommentarer:

  1. Tack för recept, härlig bok du fått tag i.
    Hälsningar Ulla

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka härliga bilder! Här uppe i norr är naturen med vårtecken fortfarande mycket blygsam.. Tror att naturen liksom jag längtar efter värme!

    SvaraRadera