torsdag 15 januari 2015

Som ett brev på posten!

Hej igen! Jag måste bara få visa vad som landade på min tröskel idag!

Ett paket full av urfint garn från Järbo Garn som ska bli ny design och en liten Knit-along på Järbos blogg... Det är så oändligt roligt att Järbo Garn har börjat sälja Manos del Uruguays rättvisemärkta garner! Ni ser en hel hög med Manos Silk Blend till vänster... Och så det isländska garnet Lett-lopi - som är perfekt till Islandströjor!

Så trots att snön virvlar utanför fönstret och att dagsljuset lyser med sin frånvaro så är det både trevligt, ulligt och gredelint här i ateljén.

Jag förbereder en virkkurs som jag ska hålla - och snart får det nog bli en kopp kaffe också...

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger på garnet.

    SvaraRadera
  2. Snö hade varit trevligt istället för allt regn :)
    Gillar färgerna på Lett-Lopi. Ska bli spännande att se vad du skapar av detta.
    Förresten, kommer det lila och gråa garnet i Hverdagsuld till manufakturen igen?
    /Karolina

    SvaraRadera
  3. Myrica - visst är det!

    Hej Karolina! Nu regnar det här också:( Faktum är att både lila och grå kommer hem i nästa vecka:) Så du ska inte behöva vänta så länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Då avvaktar jag några dagar till och hoppas inga andra färger hinner ta slut :)
      /Karolina

      Radera