måndag 11 februari 2013

Nyförvärv!














































Av naturliga skäl, är det inte särskilt ofta som jag går stad och köper mig en kofta. Stickar man så mycket som jag gör, vore det väl märkvärdigt om man inte skulle kunna förse sig själv med de koftor man behöver. Dessutom har jag ju en stickande svärmor som bidrar till att hålla mig och familjen varma! 

Det är egentligen bara Noa Noas vinterkollektion som kan få mig på fall. De tillhandahåller varje år ett par olika yllekoftor (vilket tyvärr är rätt ovanligt när det gäller andra klädkedjor). Och vilka koftor sedan då... Så fina att man nästan svimmar! Mitt nyförvärv - en mönterstickade sak i dämpad färgskala, har jag gått och sneglat på sedan innan jul. Nu var det readags och till min stora glädje fanns det ett exemplar kvar i rätt storlek. 

Visst är rosetterna i mönstret sanslöst söta?

3 kommentarer:

  1. Jag håller med, det är svårt att motstå Noa noa varda kollektioner, jag bara önskat att de använde med ekologiska material. Mycket vacker kofta.

    SvaraRadera
  2. Jo du det var en fin kofta, ibland kan jag tycka det är gott att kunna gå och köpa en.
    Ha en bra dag
    kram

    SvaraRadera