fredag 27 september 2013

Ett skyltfönster!

Idag får bloggen tjäna som skyltfönster för Majas Manufaktur. Tyckte att det var dags att berätta lite om vad som är nytt i sortimentet just nu!
 
Nu kan du brodera din egen lilla stuga! Med hjälp av en plastväv syr du enkelt ett tredimensionellt hus... Här hittar du den!












Jag har tagit in ett litet lager av plastpärlor i roliga former. Perfekt för barnens pärlburk! Här i form av fordon och här som djungeldjur!






















Franska mininystan i bedårande färgskala. Passar bra när du vill brodera detaljer på stickade plagg, eller som gåva till ett barn som är i färd med att lära sig att sticka! Häromdagen fick jag en order på ett helt litet syskrin som skulle fyllas med mininystan, sysax, barnstickor och virknålsetet för barn - för att sedan bli 7-årspresent till en liten flicka. Sådana ordrar är det lite extra roligt att packa! 

Garnet passar sticka 3,5 mm.

















 Vill du pimpa din handarbetsbyrå lite extra? Då kanske dessa lådknoppar i form av knappar kan vara något? Finns också i svart och vitt...

Förutom basknapparna som jag skrev om tidigare i veckan, så har jag också fått in hel del andra roliga plastknappar i glada färger!

Se bara här!

Bland knappnyheterna finns de här små plstblommorna som jag tagit hem med tanke på babykläder. En klassisk babyknapp för endast 4 kr st.

Här finns de!

Jag har tagit hem nytillverkade stickor i färgad aluminium, med härlig vintage-känsla! De finns i flera färger och i många olika storlekar! (Längd: 30 cm)

De här exklusiva franska knapparna, är klädda i lintyg med fint stickmotiv på!

Kanske något för höstkoftan?

De charmiga träknapparna säljs i set om fyra, monterade på rutigt tyg! Endast 20 kr för ett set!

Bandet med knappmotiv är en mina storsäljare. Nu finns det även i denna klara färgskala!

Samma sak gäller vimpelbandet. Det finns redan i tre olika färgställningar och nu kan jag erbjuda ytterligare en i form av en lite dovare färgskala som jag tycker passar årstiden bra!


















Dessa pärlemorskimrande knappar är gjorda för att broderas på med korsstygn - på så sätt kan du skapa en helt unik knapp! (Finns i två olika storlekar.)

Det var en del av det som är nytt i min butik!

Sist av allt vill jag bara uppmärksamma er på att det populära sykitet nedan, de söta påtdockorna och de charmiga retro-nålbreven åter finns i lager, efter att ha varit slutsålda ett tag! 

Trevlig helg!


3 kommentarer:

  1. Så mycket nya fina saker du har fått in.
    Jag brukar ta mig en titt lite då och då.
    HA det gott

    SvaraRadera
  2. Tack för de fina sakerna som kommit fram i tid till mitt besök hos dottern i Lund / Karin Ida

    SvaraRadera
  3. Åh, vad mycket fint du har fått hem. Jag blev bl a väldigt sugen på knapparna som man "broderar" själv. Ska "bara" sticka en kofta först.

    SvaraRadera