måndag 23 september 2013

Från England!

Ett och annat fick naturligtvis följa med mig hem från Englandresan i somras.

På hörnhyllan i köket står till exempel fyra små marmeladburkar. De är av märket "Bonne Mamam". Jag har tidigare köpt i sådana burkar i Frankrike. Sagolikt goda och med de rutiga locken som kännetecken. Nu när höstkylan hänger i luften, och det dricks allt mer te här i huset, står det nog inte på innan vi öppnar locken och smakar på innehållet.

En röd cashmere-kofta har redan blivit höstfavorit, eftersom den är så lätt och mjuk, men ändå värmer alldeles lagom. Dessutom är jag väldigt svag för märklappen i nacken, som ser så gammal och rekorderlig ut. Jag köpte koftan på "Joules". En av mina engelska favoritmärken...

1 kommentar:

  1. ...känner igen burkarna...besökte Malmö i början på hösten och sprang då på en liten affär som bara sålde Engelska produkter...rena himmelriket...

    SvaraRadera