tisdag 10 september 2013

Symöte - Att klä en sax!





Jag fann det här och tyckte att det var så fasligt fint. Eftersom jag själv säljer storksaxar via Majas Manufaktur, tyckte jag att det var roligt att prova på att klä in en av dem! 

Att virka runt handtagen är lätt som en plätt och gjort i ett litet kick. Det görs med fasta maskor. Ett väldigt roligt sätt att göra sin broderisax extra fin och personlig!

Just nu är storksaxarna slutsålda men jag väntar hem en stor leverans om ett par dagar, där bland annat nya sådana finns med. Skulle någon vilja ha en storksax hittar ni dem alltså här inom kort!

Hur går det för er andra med handarbetandet? Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:

3 kommentarer:

  1. Saker och ting blir så mycket finare med lite "kläder :-)

    SvaraRadera
  2. Igår hann jag inte med så mycket pyssel, då jag var hemma med febrigt barn. Men en plåt kladdkakemuffins blev det i alla fall! =)

    Fin idé med saxen Maja!

    /Camy

    SvaraRadera