onsdag 11 september 2013

Höstfint på matsalsbordet!

Sakta men säkert håller jag på att bygga upp en liten samling av en gammal serie från Höganäs. Det började med att jag köpte en chokladkanna med koppar och fat, i brunt med vita prickar. Sedan har jag köpt eller fått någon del här och där... Nu har jag också en gräddsnipa och en socker skål, samt en lite större karott. 

En annan dag ska jag fota hela servisen så att ni får se! 

Det senaste tillskottet är den här lilla vasen och "stekpannan", eller vad man ska kalla den. Jag tyckte de passade så bra på bordet, som en föraning av hösten. Det var förresten lillan som föreslog att vi skulle sätta ljus i pannan.

- Mamma, sa hon - förr i tiden hade de nog sås i den där, men vi kan väl ha ljus i den, istället!

Det tyckte jag var ett väldigt bra förslag! 

I vasen står en av luktärterna som fortfarande blommar tillsammans med kattmynta och en nyponkvist. Härligt att det fortfarande finns blommor att plocka in...

Någon annan som stött på den här servisen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar