onsdag 13 augusti 2014

Djurmössorna!

Alldeles nyligen kom Järbo Garns höstkatalog ut! Den innehåller en massa ny design och finns att bläddra i här!

Jag har gjort en hel del av mönstren och som ni förstår är det ju alldeles väldigt roligt att sådant som jag arbetade med under förra läsåret nu är både fotograferat och utgivet och färdigt att använda för den som vill:) Och liksom inte hemligt längre - utan här för alla att se och ta del av!

En av de saker som jag knåpade med då tidigt i våras var dessa fyra djurmössor! Björn, räv, pingvin och katt... De var så roliga att göra! Räven var den första jag gjorde och liksom uppslaget som gav mig idén till de övriga. Räven är också min egen favorit. Jag gillar helt enkelt rävar! Och att sedan få se fotona när mössorna sitter på glada bebisar var underbart! Jag kan inte låta bli att le varje gång jag ser de bilderna!

Djurmössorna verkar tilltala stickare ute i landet för jag har redan fått mycket positiv feedback, både via mail, Instagram och Facebook. Då känns det förstås ännu roligare!

Vill du också sticka dem? Här hittar du mönstret! Och du - ett tips! Läs noga igenom texten om hur minskningarna görs innan du börjar sticka... Jag har fått ett par frågor angående det, men gör man bara exakt som det står i mönstret så blir det rätt. Det är alltså en slags dubbelminskning som görs och det är den som ger de snygga linjerna!




2 kommentarer: