söndag 10 augusti 2014

Knappkul!

I dag har jag packat upp, fotat och lagt in en hel del höstnyheter i manufakturen. Bland annat närmare 30 olika sorters knappar och vaxad bomullstråd på metervara, som är perfekt för olika typer av smyckespyssel! Tråden finns i sex olika färger!

Jag var förstås tvungen att provpyssla med den och de nya fina pärlemorknapparna. (Glaspärlorna hade jag i mina gömmor sedan tidigare...).

Det blev en ny typ av knapphalsband - där jag kombinerade knappar och pärlor. Enkelt, roligt och fint med den färgglada tråden! Vore ju också fantastiskt vackert att göra ett sådant här halsband av udda vintageknappar. Har du en gammal knappburk ståendes där hemma? Sortera och para ihop knappar som du tycker skulle passa tillsammans - sedan är det bara att sätta igång att skapa halsband!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar