måndag 25 augusti 2014

Höst och vardag!


Nu är den här - hösten! Jag känner det i luften om morgnarna, när jag går den korta promenaden till lillans förskola... Jag tänker på det var gång jag tar en yllekofta ur skåpet och sveper den om mig... Jag tänker på det när jag plockar i ateljén och ordnar med saker inför kommande evenemang...

Förresten är det inte bara hösten som har kommit! Det är också vardagar - vanliga, hederliga vardagar! Med tid för arbete och tankar. Och det tycker jag om! Tror bestämt att jag är en höstvarelse...

Jag hade någon slags influensa hela förra veckan och mitt i feberyran så uppfann jag en kofta... Låg och funderade på en typ av falska flätor som jag gillar, och hur man skulle kunna kombinera dem med en särskild sorts ökningar, och hux flux hade jag hittat på en ny koftmodell. Det första utkastet är snart färdigstickat och fler ska det bli! Berättar mer om det en annan dag.

De bedårande sammetsbanden på bilden nedan är ett litet specialsortiment som jag tänker ta med mig till syfestivalen i Stockholm! Tycker färgskalan är så härligt höstfin!


2 kommentarer: