onsdag 20 augusti 2014

När världen är liten!

Ibland känns det som att världen krymper för varje dag som går... Och då menar jag i positiv bemärkelse!

Jag får meddelanden och mejl från världens alla hörn! En stickerska i Norge hör av sig från BB och berättar att hon satt "mina" blöjbyxor på sin nyfödda lilla bebis.

Jag blir tvungen att "lära mig" danska eftersom jag plötsligt hamnar i en mejlväxling med en dansk kollega som säljer världens finaste garner.

Jag skriver långa mejl på engelska om allt mellan himmel och jord och lite till - plötsligt sitter jag där med ordlistan i handen titt som tätt och lär mig så mycket nytt och fantastiskt.

Att ha vänner i så väl i Sandviken som i Lancshire, Österrike, Florida och Ölserud - det är inget annat än en stor rikedom!

Så till alla handarbetande systrar runtom i världen! Den här lilla jordgloben har jag virkat till er! Tack för värme, inspiration och allt annat fint som ni delar med er av dagligen! Utan er vore det inte alls lika roligt att vara här på jorden!

4 kommentarer:

  1. Och för oss "härute" är det fint att ha en liten förankring i den svenska handarbetsvärlden. Din husmorsskola var den första handarbetsbloggen jag upptäckte och sen dess har jag kommit i kontakt med otaliga likasinnade i Sverige och utomlands. Det är jag jätteglad över!

    SvaraRadera
  2. Tänk vad mycket bra det kan komma ur ett gemensamt intresse!

    SvaraRadera
  3. Ja, med internett og mange kjekke hobbyblogger der vi "treffer" hverandre er verden blitt liten. Og vi i Skandinavia er jo heldige som kan kommunisere uten store problemer. Jeg gleder meg over inspirasjon fra blogger både i Sverige, Danmark og rundt om i verden. Jordkloden din var et flott symbol på hvor liten verden er blitt. :-)

    SvaraRadera
  4. Underbart, Maja! Jag är glad att få vara en av dina vänner!

    SvaraRadera