fredag 22 augusti 2014

Stickat på Saltkråkan!




Under sommarens fredagkvällar har jag och lillan njutit av "Vi på Saltkråkan" som Barnkanalen har sänt. Kvällens avsnitt (del 11) som utspelar sig på vintern, bjöd på fantastisk kavalkad av stickat 1960-tal (samt pjäxor och skidbyxor på köpet också förstås!)

Jag fastnade lite extra mycket för Malins mönsterstickade tröja. Mönstret, alltså! Hennes Lovikka-mössa var också himla fint arbetad!

Avsnitt 11 finns att se på SVT-play för den som vill drömma sig bort en stund... Hela serien är sagolikt fin!

3 kommentarer:

  1. Jaa! Mitt älskade Saltkråkan = min barndom. Vi hade sommarställe i Stockholms skärgård (Tynningö). Tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Hihi, just det här avsnittet tittade vi på ikväll och jag tänkte lite extra på allt det stickade. Ett annat tips för stickinspiration är bbc-serien Land Girls, den svämmar över av fantastiska stickverk i 40-talsanda. Så till den milda grad att jag kände mig nödd att köpa hela serien på dvd ;-)

    Och tack än en gång för knapparna, du är en ängel och min unge är så glad över sin nya tröja!

    SvaraRadera
  3. Hei Maja! Vil bare sende en liten hilsen og takke for fin blogg! Jeg e-l-s-k-e-r og følge bloggen din hvor du gir masse inspirasjon og glede!
    Klem!

    SvaraRadera