tisdag 26 augusti 2014

Symöte - En till!




Hej på er! Dags för symöte igen!

Idag lade jag upp till ytterligare ett exemplar av den barnkofta som jag jobbar med just nu. Om man läser mitt föregående inlägg så ser man den första versionen jag gjort. Nu ska jag sticka en till och finslipa ett par saker medan jag skriver mönstret. Denna ska få långa ärmar - det första testexemplaret gjorde jag av restgarn, som inte räckte till mer än kort ärm. Jag stickar i plommonlila för det passar så bra ihop med årstiden!
Nu undrar jag vad ni har för händer? Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:

3 kommentarer:

  1. Åh vad fin den ser ut att bli! Jag ser fram emot att se det färdiga resultatet (och mönstret).

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Hoppas att den kommer att finnas i storlek 10år, så att jag kan göra den till min tös! Färgen är hennes favorit!

    SvaraRadera
  3. Så fin den ser ut att bli och vilken vacker färg, men jag hittar inte till mönstret Maja?

    SvaraRadera