fredag 8 mars 2013

Fina på insidan!
















Jag brukar försöka hålla utkik efter skor med nostalgisk touch i skoaffärernas vanliga sortiment. Har man tur dyker det upp roliga saker i någon av Arvikas små skobutiker. Handlar ju helst på hemmaplan, eftersom jag vill stödja de butiker som finns här.

Jag har haft ett skriande skobehov sedan dragkedjorna i mina vinterkängor gav upp totalt. De är redan lagade en gång och använda i flera år, så tyvärr var det inte mycket att be för... Bestämde mig för att nya vinterskor fick vänta till nästa år, för nu ville jag tänka framåt mot våren.

Så fann jag de här nätta skinnkängorna med klack, snörning, hålmönster och ett alldeles oemotståndligt rosenfoder. Fint som katten! Nu känner jag mig vårig som bara den. Bekväma är de också, för det är en sådan där särskild typ av klack som avlastar foten. Bättre än så kan det knappast bli.

Vill man se på andra fina skor i nostalgisk stil, kan man håll utkik i Olivias butik. Hon och hennes mamma är numer agenter för Dkode, som har en egen vintage-serie...



3 kommentarer:

  1. Ja, visst är de fina och sköna! :-) Jag köpte ett par i höstas. Lagom höga och man känner sig lite "damig". Älskar dem.

    SvaraRadera
  2. Klack som avlastar? Berätta mer!

    SvaraRadera
  3. Åh, bussigt att du nämnde mig och skorna. Har en hel laddning nytt för våren att lägga ut nu också.. Härligt med skor!!
    De där var jättefina föresten, väldigt sött med rosmönstrat på insidan. Sån där typ av snörsko är ju väldigt användbar. Har två par liknande själv (fast från Dkode då ;) )

    ha det bra, kram, kram! / Olivia

    SvaraRadera