fredag 22 mars 2013

Roligt efterarbete!


Idag har jag skrivit klart ett virkmönster som består av en rad olika små saker - alla med somrig anknytning. Mönstret kommer att publiceras efter påsk!

Samtliga modeller är färdigvirkade och nu återstår bara det "roliga", nämligen att foto sakerna. Därmed inte sagt att virkningen och mönsterskrivandet inte var roligt... Men det är alltid en särskild känsla att få avsluta ett projekt.

Jag har laddat upp med en hel del somrig rekvisita inför fotandet: Glasskålar och fat, samt lite olika tyger och servetter. Nu återstår bara att styla bilderna på något snyggt sätt... Det ska bli kul!

Jag använder en hel del referenslitteratur när jag skriver mönster. Där kollar jag tekniker, jämför vilka termer som används osv.

"Virkskolan" av Jane Eaton är en av de böcker som jag bläddrat frekvent i under det senaste mönsterjobbet. Jag tycker att den är rätt bra, särsklit när det gäller grundläggande tekniker och termer!

Hoppas att ni får en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar