onsdag 13 mars 2013

Glada vimplar!

















Jag har valt att inte hänga upp gardiner i ateljén, eftersom jag vill ha in så mycket ljus som möjligt. Dessutom är fönstret så vackert som det är. Men några glada vimplar blev ju liksom pricken över i! De stänger inte ute ljuset, utan gör bara fönstret lite... gladare. Det är så roligt med inredandet av ateljén... Det går sakta för jag låter behoven styra helt. Vill inte trava in en massa saker utan att hinna tänka efter. Varje sak som finns här inne, gör det av en viss anledning. Ibland är den anledningen inte mer än att jag tycker att saken ifråga är fin, men ändå. Jag är omgiven av meningsfulla föremål. Det är gott att arbeta i en sådan miljö!

Det rutiga flaggspelet fanns med i den senaste sändingen från England. Jag har tänkt bygga upp ett litet sortiment av inredningsdetaljer för syhörnan/pysselrummet i manufakturen, och de här vimplarna är en del av den satsningen.

Hoppas att ni också har en fin arbetsdag!

2 kommentarer:

  1. Visst blir man glad av färg :)

    http://minlillakokvra.blogspot.se/2013/03/just-nu-vill-jag-ha-vaar-och-pastelliga.html

    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera