torsdag 21 november 2013

Magazine 168!

Bergere De France heter ett av de franska garnföretag som jag importerar garn och sybehör ifrån. De gör också hemskt fina mönster - och det fina i kråksången är att de numer översätter de flesta av mönstren till engelska. Få saker går upp mot fransk design, och detta gäller i allra högsta grad stickade plagg också!

Ett av deras senaste magasin, innehöll en sådan fin barnkollektion, att jag inte kunde låta bli att ta hem några ex av det. Flera av plaggen är nämligen lite vintage-inspirerade och det tyckte jag var så roligt! På bilderna ser ni mina favoriter! Den röda klänningen skulle passa fint som julklänning - eller hur? Och den rosa som elegant nyårsblåsa... Den hundtandsmönstrade tunikan och tröjan borde ju bli världens finaste vardagsplagg - och så roligt med ett stilrent pojkmönster!

Magazine 168 innehåller 36 olika mönster för barn från 2-12 år.

Är du van att sticka på engelska (eller tänker du lära dig) och vill ta en titt på magasinet, så finns mer info här! Jag kan ta hem alla de garner som används i mönstren, om det är så att man vill använda exakt det garn som föreslås, men det går ju också bra att byta ut orginalgarnet mot ett motsvarande "svenskt" garn.

Glad stickning!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar