måndag 10 juni 2013

Försenad trädgårdsdagbok - del 2!






Oj - vad tiden rusade iväg igår! Jag hann inte med en endaste liten trädgårdsdagbok... Här kommer en försenad i alla fall. Hoppas att ni vill länka idag istället, ni som har gjort egna trädgårdsdagböcker!

I min trädgård är det många fina knoppar och mycket blomning just nu. De små blåbärsbuskarna som jag planterade förra året har växt till sig och blommar med söta blåbärsblommor. Ska bli spännande att se hur mycket bär de kommer att ge i år.

Jordgubbslandet är översållat av blommor, och i växthuset har det hänt mycket med tomatplantorna som nu både blommmar och börjar sätta frukt. Jag har en stor planta "Vit stjärnflocka" utanför växthuset, och den är full i knopp redan nu. Och så är det ju pionerna också förstås - med sina härligt knubbiga knoppar! Å vad jag gillar dom! 

Hur har du det i din trädgård? Vill du berätta? Lämna i så fall gärna en länk till din egen trädgårdsdagbok med hjälp av länkverktyget nedan:

P.S. Jag fick en fråga om var jag hade köpt hampasnöret som jag binder upp mina tomatplantor med. Svaret är på en vanlig handelsträdgård (minns tyvärr inte exakt vilken...). Jag tror att det ska gå att få tag på i de flesta trädgårdsbutiker. Och det är som jag skrev väldigt praktiskt att jobba med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar