fredag 21 juni 2013

Glad midsommar!






















En riktigt glad och ljus midsommar önskar jag er alla!

(Bilden är från nationaldagen, då jag bar min "fusk-folkdräkt". "Folkdräkten" köpte jag förövrigt förra året, dagen innan midsommar, i en second hand-butik i Uppsala. Den är fin tycker jag, och den för mina tankar till Österrikes Dirndls... Därför vill jag skicka en extra god hälsning till min läsare Karin-Ida som bor just där. Värmlandshälsningar till dig, alltså! Hoppas att du får en härlig midsommar!)

5 kommentarer:

  1. Glad midsommar till dig med! Fin klänning! Roligt att se en bild på dig.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig och dina kära, en Glad Midsommar tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Glad midsommar, Maja och hela familjen!

    SvaraRadera
  4. Tack Maja, vi firar midsommar i morgon, fyra familjer med olika inslag av svenskhet! Vi ska vara i vår trädgård och resa en liten stång, äta sill och potatis, lite paj och någon god tårta med jordgubbar kanske;) Det är en tradition sedan många år vi roterar varje år och har alltid knytkalas!
    Men idag är det en annan stor dag för oss här i Wien, vår äldste son har tagit "Matura" dvs studenten, som här innebär både skriftliga och muntliga prov - i kostym inför en "kommission" och det har han klarat så vi ska fira och gå ut och äta på restaurang, med utsikt över Wiens taknockar med bästa vännen och hans familj!
    Klänningen är jättefin Maja, och ja jag tänkte på de österrikiska klänningarna så fort jag såg din bild.
    Glad Midsommar till dig och din familj också!! och till Värmland så klart, snart, snart är jag där igen och vandrar på "min barndoms gator"

    SvaraRadera