söndag 30 juni 2013

När lugnet lägger sig... - samt en liten trädgårdsdagbok!






















De senaste dagarna har varit fyllda av så mycket - stickning förstås, kurser (både vintagestick-kursen jag höll själv och den "Brodera på stickat-kurs" som jag gick), inspirerande möten, framtida kontakter, insikter, trevliga middagar, mycket av manufakturen också så klart... Jag har ju funnits på plats och sålt handarbetsattiraljer till både kursdeltagare och Arvikabor. 

Det har alltså varit stickstämma här i Arvika, om någon av er skulle ha missat det.

I går eftermiddag var jag så trött att jag bara somnade rätt upp och ner, och sov i flera timmar. Trots det gick jag tidigt till sängs och sov som en stock hela natten. I morse packade jag ner mina saker och åkte hem till stillheten.

Resten av dagen har ägnats åt att lite i sänder, i sakta mak, ta hemmet i besittning. Det har ju legat för fäfot under de här hektiska dagarna, som inte bara varit intensiva för mig utan också för resten av familjen som ställt upp och hjälpt till på alla sätt och vis.

Nu är här rent, ljust och fint igen. Jag har plockat in friska blommor, lagt på rena dukar och bytt köksgardiner. Tycker så mycket om pelargongardinerna! Det gör lillan också, förresten - så hon blev glad när hon såg att jag hade hängt upp dem.

När lugnet lägger sig kan jag börja smälta allt det upplevda. Jag tänker på go´a kursdeltagare, och på att jag vill brodera. Ja, jag ska brodera i kväll!

I morgon är en annan dag...


































Och här kommer slutligen en liten, liten trädgårdsdagbok i form av bilder på den basilika jag bredsådde i en gammal zinkbalja. Nu börjar där bli en liten basilika-skog... Det är både vanlig grön- och en annan mörkbladig sort. Vill du dela med dig av en trädgårdsdagbok? Tveka inte att lägga upp en länk till ditt inlägg, med hjälp av länkverktyget nedan:

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Har en fråga om du har något bra tips på hur man kan göra eget svartvinbärste? Har ett par stora buskar i trädgården och det hade varit kul att kunna använda dem :)
    Hälsningar Karolina

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fina pelagongardiner! =) Var har du hittat dem?

    Själv har jag en gul gardinkappa med rosa pelargoner på som jag fått av min mamma. <3

    Ha en fin sommardag!
    /Camy

    SvaraRadera