fredag 18 juli 2014

Hej Brighton!

För nästan exakt en vecka sedan anlände tre glada stickerskor till Brighton - en vacker kuststad i närheten av London!

Några av de mest kända landmärkena i Brighton är den ståtliga piren och pariserhjulet. Vi bodde på ett B & B (The Griffin) alldeles i närheten av det magnifika hjulet. Där var det så trevligt! Fint rum, enastående frukost och världstrevliga ägare... Har du någonsin vägarna förbi Brighton kan jag verkligen rekommendera "vårt" B&B. De hade till och med vunnit utmärkelser för sin förträffliga service, flera år i rad de senaste åren!

Under första dagen bekantade vi oss med gator, torg och byggnader i staden. Lite så här kunde det se ut:




Till och med lyktstolparna var vackra! Och så en bild av den berömda piren "by night":


Är man turist så är man! Vi blev genast "stammisar" på en närliggande pub där de serverade supergoda "Fish and Chips".

Efterrätterna var en smula äventyrliga: Här syns ett Profiterole-torn som vi skrattade gott år! P.S: Det var väldigt gott att äta:)

På fredagen hann vi också med en tur till den häftiga loppmarknaden "Snoopers Paradise" - ett helt makalöst ställe!

Jag hade gärna köpt både fågelbur och framförallt den ljuvliga blå skrivmaskinen, men tanken på att försöka prångla ner dem i resväskan, fick till och med en entusiast som jag att hejda mig;) - Kommer dock aldrig glömma den där skrivmaskinen som såg exakt ut så som jag har drömt om - och som till råga på allt var löjligt billig!!







På övervåningen av Snoopers Paradise, fanns en lite mer exklusiv avdelning där de sålde extra fina vintagprylar... Jag gillade bland annat dominobroscherna!

Fortsättning följer med fler inlägg senare idag! Då kommer det att handla om "Unwind" - anledningen till att vi åkte till Brighton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar