torsdag 31 juli 2014

Väskglädje!



Väskan som uppstod ur lusten att pröva ett nytt bomullsgarn (- Ekologisk bomull från Onion) och samtidigt leka med ett geometriskt mönster - är nu färdig! Jag designade modellen efterhand som jag stickade...

Väskan är stickad i ett stycke på rundsticka, kantad med en I-cord som också fick växa till ett handtag, och fodrad med en stuvbit av grått kläde som jag hade i gömmorna.


Jag älskar de bleka nyanserna och det sommarlätta i väskans uttryck! En flyktighet som påminner om fjärilars vingslag. Det syns att den kom till under sommardagar och nätter...

Har ni tänkt på vad roligt det är att tillverka saker med sina egna händer? Det känns i hjärtat som små lyckovirvlar!




2 kommentarer:

  1. Jag gillar lösningen med kanten/remmen. Färgerna är fina tillsammans.

    SvaraRadera
  2. Ja, den var jättefin den väskan !
    Hälsar mor och far!

    SvaraRadera