tisdag 29 juli 2014

Symöte - Improvisationer!

Hej där syföreningsvänner!

Jag sommarstickar lite på än det ena och än det andra. Och så jobbstickar jag en hel del också förstås...

Hittade ett ekologiskt bomullsgarn (från Onion) som var så mjukt och smidigt att jag fick lust att prova det. Annars är det svårt att hitta bra bomullsgarner, tycker jag. I alla fall om de ska användas till koftor eller tröjor...

Dessutom blev jag alldeles betagen av den milda, vackra färgskalan! Så jag köpte tre nystan och satte igång att improvisera med färg och form. Det var så roligt - och jag gillar garnet starkt!

Mitt prov ska bli en väska - som faktiskt snart är klar. men bilden tog jag för ett par dagar sedan... Lovar att återkomma med en bild på den färdiga väskan sedan!

Hur går det för er? Har ni några sommarprojekt på stickor eller virknålar? Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg med hjälp av länkverktyget nedan:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar